Nytt samarbete med Sales Support

Nytt samarbete med Sales Support

Nu inleder Alex&Phil AB ett långsiktigt samarbete med Sveriges ledande säljbolag, Sales Support. Alex&Phil har på bara ett par år lyckats etablera sig inom dagligvaruhandeln med sin ekologiska och tillsatsfria barnmat. Målet är att fortsätta företagets starkt positiva tillväxt genom ökad närvaro och synlighet i butikerna.

Samarbetet med Sales Support är strategiskt viktigt eftersom de är den professionella och marknadsledande partner vi anser bäst lämpad att representera oss och vårt varumärke gentemot dagligvaruhandeln, säger Alex&Phils VD och grundare Jenny Wessblad Hårdh, och fortsätter: Vi märker ett ökande intresse hos småbarnsföräldrar att ge sina barn ekologisk och näringsrik mat som också smakar mat. För att möta det intresset måste vi öka vår distribution och det kommer Sales Support med sin stora och hängivna säljkår att kunna göra.

Vi är glada över att få representera Alex&Phil på dagligvarumarknaden, genom samarbetet kommer vi stärka oss inom kategorin barnmat. Vår målsättning i samarbetet är att ge dessa produkter plats att växa, med ökad tillgänglighet och synlighet, till konsumenternas och butikernas nytta, säger Odd Strand VD på Sales Support Sweden AB

Alex&Phils produkter – ”klämmisar” med mat, mellanmål, gröt och smoothies – är centralt listade hos de stora livsmedelskedjorna, Axfood, Bergendahls, COOP och ICA samt finns på de större näthandlarna, som Apotea, Delitea, Mat.se, MatHem.se, m fl.

Det ökade intresset för ekologisk och näringsrik barnmat utan tillsatser syns också internationellt. Sales Support är med sin närvaro i samtliga nordiska länder en perfekt partner även ur ett exportperspektiv, avslutar Jenny Wessblad Hårdh.

Sales Support är Sveriges ledande säljbolag med lång erfarenhet av fältförsäljning av kända varumärken på svenska detaljhandeln. Företaget har drygt 200 anställda, merparten i säljkårer på dagligvaruhandel, servicehandel, storkök samt apotek som hanterar en uppdragsgivareomsättning på ca 3 miljarder SEK fördelade på ca 60 varumärkesägare. För mer information: www.salessupport.se


Information